Архієрейське богослужіння у день свята П'ятидесятниці

8 червня 2014 року, у п'ятдесятий день після Світлого Христового Воскресіння, Православна Церква молитовно відзначає одне із дванадесятих свят у християнському світі — День Святої Тройці, П'ятидесятницю.

У цей святковий день Преосвященнійший Митрофан, єпископ Харківський і Богодухівський очолив Божественну літургію у храмі святого апостола і євангелиста Іоана Богослова м. Харкова.

Його Преосвященству співслужили: настоятель храму прот. Віктор Маринчак та духовенство. 

Після читання Євангелія Архіпастир виголосив проповідь.

Цього дня храм був наповнений великою кількістю вірян, значна кількість яких прийняли Святе Таїнство Сповіді та Причастя Тіла і Крови Господньої.

За церковним уставом, після Божественної літургії Керуючий єпархією, у співслужінні духовенства, звершив Вечірню з читанням колінопреклонних молитов та освятив зілля, яке віруючі принесли до храму.

 

Після Різдва і Воскресіння Христового свято Трійці належить до найбільших свят церковного року. Святковий день Святої Тройці називається П’ятидесятницею тому, що зішестя Святого Духа на Апостолів сталося в п’ятдесятий день після Воскресіння Христового.

Це свято містить в собі подвійне торжество: і в славу Пресвятої Тройці, і в славу Пресвятого Духа, Який видимо зійшов на Апостолів і скріпив новий вічний завіт Бога з людьми. Перший день П’ятидесятниці, тобто неділя, Церква присвячує переважно в славу Пресвятої Тройці; і цей день в народі називається Трійцею, а другий, тобто понеділок – в славу Духа Пресвятого, і називається Духовим днем.

Зішестя Святого Духа це – наче вінець і завершенням викупительного подвигу Сина Божого. Тому і саме це свято є достойним і радісним завершенням церковних торжеств на честь і славу Воскреслого Господа. Адже в дні Зішестя Святого Духа народжується Христова Церква. І Дух Святий провадить, просвічує, освячує і зберігає її.

На це свято прийнято прикрашати храм і свої оселі гілками з дерев та квітами, на знак того, що у ті часи, коли був даний Божий Закон, вся природа красувалася в зелені. Звідси ще одна назва П’ятидесятниці – Зелені Свята. Адже квіти й зелень дерев є ознакою життя і тому стали вони символом життєдайного Святого Духа. Як природа навесні оновляється зеленню і квітами, так і свята Церква та її діти-християни оновляються силою Духа Святого.

 

Галерея