Архієрейське богослужіння у День Святої Тройці

31 травня 2015 року, у п'ятдесятий день після Світлого Христового Воскресіння, Православна Церква молитовно відзначає одне із дванадесятих свят у християнському світі — День Святої Тройці, П'ятидесятницю.

Напередодні П'ятидесятниці, 30 травня, єпископ Харківський і Богодухівський Митрофан у співслужінні духовенства відслужив Всенічне бдіння у храмі святого апостола і євангелиста Іоана Богослова, а в День Святої Тройці звершив Божественну літургію.

Його Преосвященству співслужили: настоятель храму прот. Віктор Маринчак, свящ. Геннадій Рохманійко та свящ. Віталій Стефаник. 

Цього дня храм був наповнений великою кількістю вірян, значна кількість яких прийняли Святе Таїнство Сповіді та Причастя Тіла і Крови Господньої.

За церковним уставом, після Божественної літургії владика Митрофан у співслужінні духовенства звершив  Вечірню з читанням колінопреклонних молитов та освятив зілля, яке віруючі принесли до храму.

Насамкінець Архіпастир вручив Леоніду Логвиненку медаль «За жертовність і любов до України».

 

Після Різдва і Воскресіння Христового свято Трійці належить до найбільших свят церковного року. Святковий день Святої Тройці називається П’ятидесятницею тому, що зішестя Святого Духа на Апостолів сталося в п’ятдесятий день після Воскресіння Христового.

Це свято містить в собі подвійне торжество: і в славу Пресвятої Тройці, і в славу Пресвятого Духа, Який видимо зійшов на Апостолів і скріпив новий вічний завіт Бога з людьми. Перший день П’ятидесятниці, тобто неділя, Церква присвячує переважно в славу Пресвятої Тройці; і цей день в народі називається Трійцею, а другий, тобто понеділок – в славу Духа Пресвятого, і називається Духовим днем.

Зішестя Святого Духа це – наче вінець і завершенням викупительного подвигу Сина Божого. Тому і саме це свято є достойним і радісним завершенням церковних торжеств на честь і славу Воскреслого Господа. Адже в дні Зішестя Святого Духа народжується Христова Церква. І Дух Святий провадить, просвічує, освячує і зберігає її.

На це свято прийнято прикрашати храм і свої оселі гілками з дерев та квітами, на знак того, що у ті часи, коли був даний Божий Закон, вся природа красувалася в зелені. Звідси ще одна назва П’ятидесятниці – Зелені Свята. Адже квіти й зелень дерев є ознакою життя і тому стали вони символом життєдайного Святого Духа. Як природа навесні оновляється зеленню і квітами, так і свята Церква та її діти-християни оновляються силою Духа Святого.

Галерея